Thursday, November 09, 2006

27.10.2006 Jazz concert at -1067 Granville-

Etter å ha sett et lovende oppslag på nettet, tok jeg Skytrain "Downtown" for å finne ut hva Vancouver hadde å by på av eksperimentell jazz.


Tohjulingen var med som vanlig. Det viste seg at konsertlokalene var i en delvis forlatt bygning midt i den mest travle partygata, Granville.


Med et par Pilsner Urquell innenbords, ble jeg glad da jeg så et "wash room".
Her i Canada sier de "wash room" når de egentlig mener "toilet". Hvorfor kan de ikke bare si det som det er?


-1067 Granville- drives av ildsjeler, og inngangen er gratis. Vel inne i konsertlokalet, var det klart for en spennende opplevelse. Besetningen bestod av Gitar, trommer, klarinetter, kontrabass, fiolin, cello og diverse elektroniske instrumenter.

Før konserten startet ble jeg litt kjent med et par av musikerne. Ettersom jeg hadde med kamera, ville de at jeg skulle sende bilder.

Her spiller hattemannen på en morsom elektronisk sak. En ukjent person går tilsynelatende krokrygget forbi..



Musikken de spilte var ... hmm. Vanskelig å beskrive. Men veldig bra!!

Og utestedet.. Fantastisk konsept!

Definitivt ikke siste gang jeg drar til -1067 Granville-

No comments: