Wednesday, October 25, 2006

06.10.2006 Mitt første digitale speilreflekskamera

I dag kjøpte jeg meg et Nikon D70s digitalt speilreflekskamera.

Valget av kamera var lett, etter å ha prøvekjørt alle de aktuelle modellene på Broadway Camera store. Nikon var definitivt best!

Jeg fikk også skiftet bremser på bilen min i dag. De gamle forbremsene var 100% nedslitt!
På "Speedy brake and muffler" ble jeg hjulpet av en veldig hyggelig og hjelpsom mekaniker. Han gjorde til og med en "brake flush" for meg helt gratis.

Hmm, merker at jeg begynner å flette inn ord på engelsk når jeg skal skrive norsk. Jaja..

Mens jeg ventet på at bilen skulle bli ferdig, eksperimenterte jeg med speilrefleksen. Denne karen, med flammemalt fele, kom i min vei.

Senere dro jeg på besøk det norske crewet i det store huset. Paal overrasket stort med ny, sykkelvennlig bil. Han og Kristoffer spleisa.

Her i Canada trenger alle de norske elektriske apparatene en "liten", fancy adapter. Denne har jeg permanent på badet til den elektriske tannbørsten jeg fikk til bursdag av Marit og Jon. Bruker den hver dag :-)

1 comment:

Anonymous said...

Hi hi, så bra du får brukt tannbørsten!