Monday, October 30, 2006

13.10.2006 Salmon fishing in Squamish River

Klokka var 5.30 om morgenen. Steven, Daniel og jeg Kjørte nordover fra Vancouver mot Squamish for å prøve fiskelykken i elva.

Naturen er ikke så ulik den vi har på vestlandet i Norge.


Vi valgte å fiske helt nederst i elva, i håp om å få "ocean fresh" laks som nettopp hadde kommet fra havet. Det var relativt lite vann i elva på grunn av lite nedbør i sommer.

Jeg hadde fått meg nye solbriller med polarisert glass. Med slikt glass unngås mye av speil-effekten fra vannskorpa, og man kan derfor lettere se hva som foregår i vannet.

Steven var stolt etter å ha halt inn et fint eksemplar...

Daniel i full aksjon i kamp mot en stor laks.

Jeg fikk også litt å bryne meg på. Denne måtte jeg gå langt ned langs elva for å få i land! Jeg lot den få fortsette livet i elva, ettersom denne typen laks (Chum/hannfisk) ikke er den beste som matfisk.

Det var en helt super dag med store fiskeopplevelser og bra vær!

No comments: