Tuesday, October 17, 2006

23.09.06 Downhill-sykling i Whistler

I dag dro Paal og jeg til Whistler Mountain for å kjøre downhill-sykkel.


Vi startet dagen tidlig, og hadde liten trafikk gjennom Vancouver sentrum.
Paal hadde kjøpt seg fish-eye linse til digitalkameraet sitt og fikk eksperimentert med det. Veldig kul effekt!

For å komme over fra Vancouver sentrum til Nord Vancouver, må man over en stilig, lang bru som heter Lions Gate Bridge.

Volvoen er god å ha når gutta skal på tur! Paal sitter og studerer kartet, mens jeg holder blikket på veien og digger musikken fra lydanlegget.


Downhill-sykling er en sommer/høst-sport som går ut på å sykle nedover langs fjellsidene. Bakkene som brukes til dette er de folk vanligvis står alpint i om vinteren. Man tar heisen opp til toppen. På vei nedover kan man velge å enten kjøre i full fart, trikse eller en kombinasjon av disse :-)


Da vi kom fram til Whistler var det på tide å pakke ut og gjøre klart alt utstyret.
Ettersom det er en risiko for at kroppen (og sykkelen) får hard medfart, bør ha full beskyttelse i denne sporten. Det inkluderer helhjelm, knebeskyttere, leggbeskyttere, bryst/rygg-beskyttelse ++

Det er ikke alltid beskyttelsen er nok til å forhindre skader.
Mot slutten av dagen pådro jeg meg hjernerystelse og en skade i skulderen etter et hopp med medfølgende hard landing.

Paal og jeg hadde mange fantastiske turer ned bakken før dette skjedde :-)

No comments: