Wednesday, September 27, 2006

16.09.2006 Rock climbing i Squamish

I dag sto Fredrik og jeg opp grytidlig for å fjellklatre.
Kvelden før hadde vi vært på flyplassen og leid oss en Pontiac Pursuit som vi skulle kjøre til Squamish.

Soloppgang i Vancouver

Squamish ligger en times kjøring nord for Vancouver.
På bildet ser du Fredrik, resten av klatregruppa og stussen til Pontiac'en.

Vi var tre gutter, to jenter og en instruktør.
Instruktøren hadde planer om å bli profesjonell fjellklatrer - sponsorer og det som hører med.

Jeg hadde aldri klatret i fjellet før, så jeg var klar som et egg for en helt ny opplevelse!

Ahh - ta i nå!! Nesten oppe!
Fjellklatring er noe jeg helt sikkert vil gjøre igjen. Det gav meg litt av et adrenalinrush når jeg var usikker på om skoene vil beholde festet, eller gi etter!

Jippi, jeg nådde toppen!

Utsikten over Squamish og områdene rundt er et fint skue.

Squamish er verdenskjent for gode forhold for fjellkatring!
Midt mellom Vancouver og Whistler ligger den lille havnebyen, som er omkranset av mektige fjell. Ellers er den lille byen preget av mye narkotika og fattige kår.

Rapellering ned igjen hører også med etter man har nådd toppen :-)

1 comment:

kikki said...

Hører det er tøft å være kar i Canada. Håper det går bra med deg etter "århundrets" tryning.